۱۳۹۱ خرداد ۳, چهارشنبه

اسپاگتی کربنارا Pasta alla carbonara



مناسب 4 نفر
مواد لازم:
425 گرم اسپاگتی خشک
2 قاشق غذاخوری روغن زیتون
یک عدد پیاز بزرگ ، نازک خلال شده
2 حبه سیر ، خرد شده
175 گرم ژامبون، به نوارهای باریک خلال شده
25 گرم کره
175 گرم قارچ ، نازک خرد شده
300 میلی لیتر خامه پر چرب
3 عدد تخم مرغ ، زده شده
100 گرم پنیر پارمزان رنده شده بعلاوه
مقدار اضافی برای سرو ( دلخواه )
نمک و فلفل
نعناع یا مریم گلی( سالویا ) ریز و تازه برای تزئین


1- ظرف یا کاسه مخصوص پذیرایی را گرم کنید. در یک قابلمه بزرگ آب را با کمی نمک به جوش بیاوریدو اسپاگتی را همراه یک قاشق روغن در آن بریزید تا بپزد ولی له نشود و سفتی آن زیر دندان حس شود. سپس آن را آبکش کنید، به قابلمه برگردانده و گرم نگه دارید.
2- در همین فاصله ، باقی روغن را در یک ماهیتابه روی حرارت متوسط گرم کنید . پیاز را اضافه کرده و تا زمانی که شفاف و سبک شوند آنها را سرخ کنید. سیر و ژامبون را افزوده و آنها را هم سرخ کنید تا ژامبون ها برشته شوند. این مواد را به کاسه گرم برگردانید.
3- کره را در ماهیتابه اب کنید. قارچ ها را اضافه کرده ، به مدت 3 تا 4 دقیقه آن ها را سرخ کنید و هر چند وقت یکبار هم بزنید. پس از آن ، مخلوط ژامبون ها را هم به ماهیتابه ریخته و درب ظرف را ببندید و گرم نگه دارید.
4- تخم مرغ ، پنیر ، و خامه را در کاسه بزرگی با هم مخلوط کرده و کمی نمک و فلفل به آن اضافه کنید.
5- سعی کنید خیلی سریع کار کنید. اسپاگتی ها را به ماهیتابه ای که مخلوط ژامبون و قارچ ها در آن است ، سرازیر کنید و کاسه محتوی تخم مرغ ها را نیز روی آن بریزید. ماهیتابه را تکان دهید تا خیلی سریع ، اسپاگتی به مخلوط تخم مرغ و خامه آغشته شود. می توانید از دو چنگال برای این کار استفاده کنید . غذای آماده شده را به ظرف پذیرایی منتقل کرده با برگهای نعناع تزئین کرده و بلافاصله سرو نمایید. در صورت تمایل پنیر پارمزان بیشتری هنگام سرو روی آن رنده کنید.


* توصیه سر آشپز
راز موفقیت پخت این غذا در این است که تخم مرغ ها سفت نشوند و بیش از حد نپزند وبه همین دلیل است که باید تمام مواد در حدی داغ باشند که بتوانند تخم مرغ ها را بلافاصله پس از افزودن ، بپزند.

هیچ نظری موجود نیست: